Wat een fantastische uitstap beleefden L1 en L2 in Boudewijn Seapark! 🌞🐬
We vertrokken met de bus richting het park. Bij aankomst aten we eerst gezellig ons fruit op, zodat we vol energie aan onze dag konden beginnen. Zodra de poorten open gingen, trokken we meteen naar onze eerste attractie: de paardenmolen. 🎠
Daarna volgden nog heel wat leuke attracties:
🚗 de oldtimers
🐋 de orca
🏴☠️ de piratenboot
🎡 én de superleuke vliegende stoeltjes!
Wat hebben de kinderen genoten!
🦭 Op bezoek bij de zeeleeuwen
Daarna was het tijd voor de zeeleeuwenshow. We leerden heel wat bij over deze slimme dieren.
Wisten jullie dat:
- zeeleeuwen zoogdieren zijn zoals wij?
- en dat zeeleeuwen echte snelle zwemmers zijn? 🌊
Na een leuk ritje met het treintje was het alweer middag. 🚂
We aten samen onze lunch op en leefden ons daarna uit in de buitenspeeltuin.
🐟 Zeehondenshow
Ook de zeehondenshow stond op het programma. Daar leerden we hoe de verzorgers de dieren elke dag verzorgen en trainen. Wat interessant!
🛍️ Nog even shoppen
Daarna maakten we nog een snelle stop in het winkeltje en deden we nog enkele ritjes op de orca.
🐬 De grote dolfijnenshow
En toen was het tijd voor één van de hoogtepunten van de dag: de dolfijnenshow!
We leerden dat:
- dolfijnen heel slim zijn en goed met elkaar communiceren 🐬
- ze via klikgeluiden met elkaar “praten”
- en dat ze in een propere oceaan moeten kunnen leven
De verzorgers vertelden ons ook dat we geen troepsoep van onze oceaan mogen maken. Afval hoort in de vuilbak en niet in zee! 🌍💙
🛝 Nog even spelen
Voor we terug naar huis gingen, leefden we ons nog even uit in de binnenspeeltuin. En toen… was het alweer tijd om naar huis te vertrekken.
Wat een fantastische dag vol plezier, leren en avontuur! 🐬✨



