Logo

๐Ÿ Terug naar de klas na ๐Ÿ‚๐ŸŽƒ๐Ÿ•ท

We zijn terug na een vakantie vol herfstbladeren, pompoenen en spinnen. ๐Ÿ‚๐ŸŽƒ๐Ÿ•ท Onze bijtjes waren er helemaal klaar voor om…...
08/11/2025

We zijn terug na een vakantie vol herfstbladeren, pompoenen en spinnen. ๐Ÿ‚๐ŸŽƒ๐Ÿ•ท Onze bijtjes waren er helemaal klaar voor om weer te komen leren, spelen en ontdekken in de klas!

Deze week startte ook โ€˜Helm op, fluo topโ€™.
Daarmee willen we extra aandacht besteden aan veilig onderweg zijn naar school. Kinderen die een fluohesje dragen (en een helm opzetten als ze fietsen), kunnen hiermee punten verdienen. Zo worden ze echte verkeershelden. ๐Ÿšฒ๐Ÿฆบ
๐Ÿ‘‰ Ouders kunnen de code om de punten en beloningen van hun kind te bekijken terugvinden vooraan in de agenda.

Elke ochtend, na het legen van onze boekentas, maken we nu ook zelfstandig een dagstarter.
Een dagstarter is een klein opdrachtje om de dag rustig en geconcentreerd te beginnen. Dat kan een korte oefening zijn rond taal, rekenen, schrijven of denken. Zo oefenen we wat we al geleerd hebben รฉn leren we stap voor stap om zelfstandig te werken. โœ๏ธ๐Ÿง 

In taal leerden we deze week drie nieuwe letters:

  • de z van zee ๐ŸŒŠ
  • de ij van ijs ๐Ÿฆ
  • de h van haar ๐Ÿ’‡โ€โ™€๏ธ

We zochten samen woorden met deze letters erin en oefenden natuurlijk ook hoe we ze mooi kunnen schrijven.

Bij wiskunde leerden we deze week optellen en aftrekken tot 5. Dat vraagt al goed nadenken, maar onze rekenbijtjes deden dat heel flink! โž•โž–๐Ÿ

Binnenkort is er opnieuw Forum. Dit jaar bereidt elke graad รฉรฉn Forum voor. Het eerste Forum wordt voorbereid door L1 en L2.
Deze week gingen we al aan de slag met de voorbereidingen: we maakten filmpjes die we tijdens het Forum gaan gebruiken. ๐ŸŽฌ Dat was niet alleen leerrijk, maar ook heel erg leuk!

Het was ook tijd voor ons eerste letter- en woorddictee in ons spellingsboekje. Zo kunnen we kijken welke letters en woordjes we al goed kunnen schrijven. Spannend, maar iedereen deed superhard zijn best. โœ๏ธ

Tijdens het hoekenwerk startten we een nieuw thema: Sinterklaas! ๐ŸŽ
Wantโ€ฆ hij komt binnenkort weer aan in ons land. Dat vinden we natuurlijk heel spannend. In de komende weken werken we in de hoeken verder rond de Sint.

Wat een fijne, drukke en leerrijke week om weer van start te gaan na de vakantie. Onze bijtjes zijn helemaal terug op dreef! ๐Ÿโœจ

Meer van deze klas:

๐Ÿฌ Een dolfijne dag in Boudewijn Seapark

๐Ÿฌ Een dolfijne dag in Boudewijn Seapark

Wat een fantastische uitstap beleefden L1 en L2 in Boudewijn Seapark! ๐ŸŒž๐Ÿฌ We vertrokken met de bus richting het park. Bij aankomst aten we eerst gezellig ons fruit op, zodat we vol energie aan onze dag konden beginnen. Zodra de poorten open gingen, trokken we meteen...

๐ŸŽฒ Gezellige spelletjesnamiddag met de grootouders

๐ŸŽฒ Gezellige spelletjesnamiddag met de grootouders

Afgelopen maandag werd het een supergezellige namiddag op school! De grootouders van het eerste en tweede leerjaar kwamen langs om samen met de kinderen spelletjes te spelen ๐Ÿ˜Š Binnen ons WO-thema rond spelletjes ontdekten de leerlingen zowel spelletjes van vroeger als...

Lees! Brul! Grom! ๐Ÿพ๐Ÿ“š

Lees! Brul! Grom! ๐Ÿพ๐Ÿ“š

Maandag trokken onze bijtjes op avontuur voor de Jeugdboekenmaand, met als thema: โ€œLees! Brul! Grom!โ€. Alles stond in het teken van dieren, verhalen en ontdekken! ๐Ÿพโœจ Om op onze bestemming te geraken, splitsten we de klas in twee groepen.De ene helft ging met de bus...