Logo

🎉 Feest in ons bijennest!

Letterfeest & Schoolfeest – twee weken vol vieren 🎉 De voorbije twee weken stonden helemaal in het teken van feest…...
25/01/2026

Letterfeest & Schoolfeest – twee weken vol vieren 🎉

De voorbije twee weken stonden helemaal in het teken van feest in ons bijennest. En niet zomaar feest… maar een letterfeest én de start van de voorbereidingen voor het schoolfeest! ✨


🔤 Week 1 – Letterfeest

Want ja… we leerden alle letters! 🥳
Dat verdiende natuurlijk een groot feest.

De dag begon met een heuse letterspeurtocht. We gingen op zoek naar woorden die verstopt waren in en rond onze klas. Door goed te lezen en samen te werken, konden we een geheime boodschap ontcijferen. Wat deden ze dat knap! 🔍📖

Daarna was het tijd voor de grote letterparade. Met ons letterdiploma in de hand en op de muziek van “I Got the Feeling” trokken we trots door de school. Wat een feestelijk moment! 🎶🎓

Als kers op de taart kregen we onze leesmap.
Vanaf nu nemen we die elke vrijdag mee naar school om onze leesboekjes te wisselen.
Voor elke 10 minuten lezen mogen we een bolletje kleuren.
Bij de checkpoints mogen we iets kiezen uit de prijzenkast in onze klas🌟
We mochten onze leesmap ook versieren met stickers en inkleuren, zodat hij helemaal van ons werd.

In de klas leerden we ook samenstellingen lezen, zoals duikboot en voetbal. Dat lijken lange woorden, maar door ze in twee stukjes te splitsen, lukte het lezen al snel. 💪

Bij rekenen leerden we verder tot 9.


❄️ Week 2 – Schoolfeest

De tweede week stond in het teken van het schoolfeest, dat dit jaar het thema winterfeest heeft. ❄️🎄

We oefenden enthousiast ons dansje “Winterpret” van Heidi. Wat een energie en plezier tijdens het oefenen! 💃🕺
Daarnaast maakten we ook theelichtpotjes die verkocht zullen worden op de wintermarkt. Wat een mooie creaties! 🕯️✨

In de klas leerden we ook nog een nieuw getal kennen: het getal 10. Wat een mijlpaal! 🔢🎉


🎂 Verjaardagen

Er werd ook gefeest voor enkele jarigen: Chloé en Felix waren jarig! 🥳🎂
Wat fijn om dit samen te vieren in de klas.

Meer van deze klas:

🐬 Een dolfijne dag in Boudewijn Seapark

🐬 Een dolfijne dag in Boudewijn Seapark

Wat een fantastische uitstap beleefden L1 en L2 in Boudewijn Seapark! 🌞🐬 We vertrokken met de bus richting het park. Bij aankomst aten we eerst gezellig ons fruit op, zodat we vol energie aan onze dag konden beginnen. Zodra de poorten open gingen, trokken we meteen...

🎲 Gezellige spelletjesnamiddag met de grootouders

🎲 Gezellige spelletjesnamiddag met de grootouders

Afgelopen maandag werd het een supergezellige namiddag op school! De grootouders van het eerste en tweede leerjaar kwamen langs om samen met de kinderen spelletjes te spelen 😊 Binnen ons WO-thema rond spelletjes ontdekten de leerlingen zowel spelletjes van vroeger als...

Lees! Brul! Grom! 🐾📚

Lees! Brul! Grom! 🐾📚

Maandag trokken onze bijtjes op avontuur voor de Jeugdboekenmaand, met als thema: “Lees! Brul! Grom!”. Alles stond in het teken van dieren, verhalen en ontdekken! 🐾✨ Om op onze bestemming te geraken, splitsten we de klas in twee groepen.De ene helft ging met de bus...